dimecres, 14 de gener del 2009

LA MEVA EVOLUCIÓ DE L'ASSIGNATURA DE LES NOVES TECNOLOGIES

Doncs res...això sembla que ja s'acaba, i m'agradaria fer una petita conclusió exposant el que per a mi ha significat la realització d'aquesta assignatura.

L'evolució ha estat molt favorable , en la meva primera intervenció ja vaig comentar que no era una persona amb gaires nocions al respecte i que tampoc utilitzava massa les tecnologies, hores d'ara cal que digui que començo a utilitzar-les una mica més i a interessar-me més i veure les gran aportacions i facilitats que poden donar.

No vaif equivocar-me al haver dit a l'inici de l'assignatura, que seria de gran aprenentatge ,ja no només a nivell personal , sinó també a nivell de coneixements de certs programes que poden arribar a ser útils com a futurs mestres.
El coneixement i la utilització de diferents recursos per a l'ensenyament dels nens, fa més ric el procés d'ensenyament-aprenentatge.

Respecte a la meva actitud, també hi ha hagut un canvi, ja que a l'inici , l'assignatura la vaig portar una mica perduda i aleshores això feia que la meva actitud enfront de les dificultats en què em trobava fós negativa, a mesura que vaig agafar el ritme de les classes i que anàvem apliant els coneixements, cada vegada mostrava més interès.També cal que digui que no tots els conceptes estudiats han estat del meu inetrès i agrat, però la gran majoria si.

Programes com gimp,audacity, jclic crec que em seran molt útils, d'altres que ja utilitzo de manera cotidiana són el google docs i el google notebook, la descoberta, m'ha fet facilitar molt la realització de treballs en grup i també l'organització de la informació en el cas del google notebook.El bloc també ha estat nou per a mi, en un principi ho veia una mica absurd, no m'agradava massa i la veritat és que des de que vaig saber de la seva existència i de les possibilitats que et proporcionava, no vaig trigar a crera un altre, aleshores a més a més d'aquest bloc de l'assignatura, en tinc un altre amb el meva unitat d'agrupament escolta, per mantenir una comunicació amb els pares i els nens a través d'aquesta eina, la veritat és que la resposta dels pares ha estat molt favorable i estant molt contents de poder participar i intervenir en el bloc.

La part dels treballs en grup també m'ha semblat molt interessant, hem après a treballar en equip, a exposar als nostres companys els nostres coneixements apresos al respecte, a preparar sessions didàctiques, aprofundir el coneixement de certs temes que potser coneixia però que no sabia la gran font d'informació que podien aportar , com és el cas de l'edu.cat, el youtube i la utilitat com a recurs d'utilitzar a l'escola, xtec.D'altres que vaig fer la descoberta per primera vegada en aquesta assignatura com va ser el cas del tema que tenia el nostre grup, les pissarres digitals.

Aleshores estic força satisfeta de la feina realitzada en aquesta assignatura, espero doncs que a partir d'ara mostri més interès pel que fa a les TIC i que les utilitzi de manera habitual, ja que he vist que aporten moltes facilitats i molta informació diversa.

Molta sort als exàmens nois!!

1 comentari:

Xavier Àvila ha dit...

Jessica, celebro que acabis l'assignatura hevent-li sabut donar sentit.